Tilbake

Kundecase

Dreams

OPPDRAG

Dreams ønsket å øke kjennskap- og generere nedlastninger til deres spare-app, som hjelper kundene med å spare for å oppnå drømmene sine.

Dette resulterte i et langsiktig samarbeid mellom Dreams og UI, som inkluderer aktivering av et titalls norske influencere og blant annet; Caroline Berg Eriksen, Lene Orvik, Kristina Andersen og Ida Tabak.

LØSNING

Når et produkt, i dette tilfellet en applikasjon, skal introduseres for et nytt publikum via aktivering av influencers, er det avgjørende at profilene som kjenner sine følgere får kommunisere budskapet på sin måte. Introduseringen av appen Dreams, ble derfor gjort ved at profilene fikk stor kreativ frihet og muligheten til å bruke sine personlige erfaringer i kommunikasjonen.

Vi valgte å fokusere primært på Instagram stories med swipe-up, som var den raskeste og enkleste veien å generere trafikk, sammen med Instagram-poster for de største profilene. Profilene lastet selv ned appen i god tid før samarbeidet skulle på, og startet sin egen drøm slik at sparingen var godt på vei da de skulle poste om det. 

Top