Tilbake

Kundecase

EUROPRIS

OPPDRAG:

Synliggjøre interiørnyheter fra Europris som lanseres i butikk i januar. Engasjerer og trekke trafikk til kampanjeside, samt engasjerer målgruppen på Instagram, både i kundens og profils kanaler.

LØSNING:

To ulike influencere med hver sin KPI. Ida Wulff plukket ut sine favoritter fra Europris og tok med følgerne sine da hun fornyet gangen i hjemmet sitt. Følgerne fikk et innblikk i prosessen gjennom Ida sine kanaler, hvor blogg ble optimalisert mot hennes lesere og speilpublikum for totalt 11 500 kr. Tilhørende egen kampanjeside med Idas favoritter så følgerne enkelt kunne shoppe selv. Sophie Elise med en unik styrke på instagram fikk vise fram den nye garderoben med interiør fra Europris og skulle med dette trekke trafikk til kampanjeside, samt skape engasjement rundt give-away.

Både Sophie og Ida hadde give-away der de gav ut tre puffer hver til sine følgere. Krav til deltagelse var å kommenter ønsket farge, samt følge Europris på Instagram.

RESULTATER:

Ida hadde nærmere 40 000 unike lesere av blogginnlegget som er 135% opp imot benchmark. Sophie nådde ut til 85% av sine 406 000 følgere og til sammen genererte de ca 4400 nye følgere til Europris sin Instagram, samt 10 000 klikk inn til kampanjesiden.

INFLUENCERE I KAMPANJEN:
Sophie Elise og Ida Wulff

Top