Tilbake

Kundecase

iWhite

OPPDRAG:

iWhite ønsket oppmerksomhet rundt- og salg av det nye produktet iWhite Dark Stains, og senere iWhite Instant, på Vitus Apotek.

LØSNING:

UI booket Kristina Andersen til samarbeidet, som startet i desember 2018 med et blogginnlegg, en Instagram story og deling av innlegget på Facebook, samt i podcasten Andersen & Jakobsen, for å spre budskapet på så mange som mulige kanaler innenfor budsjettet. På bloggen skrev hun en ærlig omtale om produktet, med en morsom video der hun tester produktet for leserne sine (med én brekt arm). Det samme ble gjort på podden, med deres humoristiske tilnærming. Det var ingen eksklusiv rabatt, kun henvisning til Vitus’ nettbutikk. Dette fulgte hun senere opp med ett blogginnlegg og flere Instagram stories, spredt utover kampanjeperioden. Kampanjen ble også støttet opp med Facebook/Instagram annonsering fra Kristina sine kanaler.

RESULTATER:

48  577 Unike brukere via blogg, med godt engasjement og interesse.

57 325 Unike brukere organisk via Instagram Story

177 820 Unike brukere via Facebook/Instagram

Etter bare noen dager fra publisering ble produktet utsolgt etter stor etterspørsel, så vi måtte sette kommende innlegg med Kristina og iWhite på vent til de fikk inn mer på lager. Og i løpet av kampanjeperioden har volumet på salget nesten doblet seg!

INFLUENCERE I KAMPANJEN:
Kristina Andersen

Customer review

Jeg har vært veldig fornøyd fra start til slutt. Følte at kombinasjonen med pod og blogg/sosiale medier funket utrolig bra. Det hele var veldig troverdig, som jeg igjen tror at førte til en så vellykket kampanje! Og volumet har nesten doblet seg.
Top