Tilbake

Kundecase

Jotex


  • Oppdrag

    Kunden ønsket høy rekkevidde for Jotex ved hjelp av Influencer Therese Lindgrens kanaler i sosiale medier. Det var også viktig å innhente nye kunder. Aktiveringen av Influencer kampanjen forventet å oppnå 80% i merkevareutvikling og 20% konverteringer.

    Forventede KPIer: Høy rekkevidde og trafikk til Jotex nettside. Budskapet i kampanjen var å skape verdi for pengene, med andre ord å spre budskapet om at høy kvalitet og godt design ikke trenger å være kostbart. Å informere målgruppen om at Jotex er en inkluderende merkevare for familier som har noe å tilby for alle. Jotex er til for de som vil skape et personlig og vakkert hjem.

    Løsning

    Therese Lindgren fikk lage personlig innhold som promoterte Jotex sine forskjellige interiørdesign. Planen for sosiale medier inkluderte et blogginnlegg, en YouTube video, en Instagram Story og to Instagram poster. Therese sitt innhold ble også eksponert i Jotex’ egne kanaler.

    Resultat

    Rekkevidden i Thereses kanaler endte på 1,3 millioner, hvorav 591k unike visninger. Trafikken direkte til Jotex sin nettside var på 8.9k og det totale engasjementet på kampanjen endte på 106k. Statistikken på Jotex egen YouTube kanal: 11k + 9k visninger.

Top