Tilbake

Kundecase

SAFIRA

OPPDRAG:

Safira var i utgangspunktet kun tilgjengelig på det svenske markedet. De ønsket å skape brand awareness i Norge, til en urban og yngre målgruppe med primærfokus 18-35 år. På bakgrunn av det, benyttet de seg av influencer marketing og Lene Orvik. Lene skulle designe sin egen kolleksjon som en inngang for Safira til det norske markedet.

LØSNING:

Langsiktig kampanjeløp med Lene Orvik for å skape kjennskap til merkevaren i hennes kanaler. Lene delte regelmessig Safiras produkter før lansering av sin egen kolleksjon for å bygge mer kredibilitet. Hun la også ut kolleksjonsteasere og klipp fra hele samarbeidet fra A-Å. UI la til rette for photoshoots, workshops, lanseringsevent og hvordan dette skulle fungere sammen med det øvrige SoMe-løpet. Ved hjelp av denne strategien, skapte hun en nysgjerrighet og kjøpevilje i målgruppen. Safira benyttet seg av Lenes innhold, for å skape gode synergier.

RESULTATER:

Trafikken fra Lenes kanaler til Safiras nettside dagen det ble lansert var langt over Lenes benchmark. Hun hadde på lanseringsdagen over 5700 klikk inn, og i løpet av kort tid var deler av kolleksjonen utsolgt. Lenes smykker ligger fremdeles blant bestselgerne hos Safira, 7 måneder etter lansering.

INFLUENCERE I KAMPANJEN:
Lene Orvik

Customer review

We are very satisfied working with UI. The cooperation was done professionally from start to end, and we are right now planning a new campaign together. The team is flexible, personal and easy to work with. True joy!
Top